Zoals jullie weten hebben we De Kroon een hele tijd geleden als uitgaansgelegenheid tijdelijk moeten dichtgooien. Er moesten zaken op orde worden gebracht zoals de administratie, we hadden een tekort aan barvrijwilligers, enzovoorts. Daarnaast vonden we dat het ook tijd werd voor een grote opruim- en schoonmaakactie. Inmiddels is er in de afgelopen twee maanden ontzettend veel werk verzet door een kernploeg die bijna dagelijks bezig is geweest. Waarvoor chapeau! Wat is er allemaal gebeurd?
Er is allerlei oude troep weggegooid, o.a. oude snoeren, kabels, onveilige kroonsteentjes, stekkers, oude computers, bureaukasten, oude versieringen, oude mappen en papieren, oude CD’s, etc. De hele bedrading door het pand voor de installatie en het licht is opnieuw gelegd en netjes gemaakt: oude kabels zijn weggewerkt, lampen gerepareerd, de DJ booth is ontdaan van onnodig spul, oude apparatuur, snoeren, ga zo maar door. De ruimte rond de nooduitgang is leeg- en schoongemaakt. De bovenruimtes zijn ook onderhanden genomen. Zo is het oude rookhok (dat al enige tijd als opslag diende) helemaal leeg- en schoongemaakt. Die ruimte kan nu worden gebruikt als overlegruimte. In het achterste hok staat nu allerlei gereedschap waar ook grondig in is geruimd. Het washok kan nu als voorraadruimte worden gebruik. Om een beeld te geven: er zijn twee containers van ieder 6 kubieke meter helemaal volgeladen met spullen die we weg konden gooien.
We hebben inmiddels een nieuw en gebruikersvriendelijk kassasysteem met pin dat geïntegreerd wordt met de administratie van de inkoop. Op die manier is het veel makkelijker om in- en verkoop bij te houden en hoeft dat niet meer handmatig te gebeuren. Kost dus veel minder tijd en is minder arbeidsintensief. Ook is er nieuwe Wifi-installatie geplaatst en beneden een nieuwe beamer die draadloos bediend kan worden. Er is een nieuw lichtsysteem en we hebben nu ook de mogelijkheid om via de beamer en het scherm TV en films te bekijken. Tevens komt er een nieuw muzieksysteem dat makkelijker te bedienen is dan het oude systeem waarvan het abonnement is opgezegd. De benedenbar heeft een grondige schoonmaak- en opruimbeurt gekregen waardoor het allemaal weer een frissere uitstraling heeft. Kortom: Je herkent de Kroon bijna niet meer terug!
Ik wil bij deze iedereen ontzettend bedanken die in de afgelopen maanden betrokken is (geweest) bij het opruimen, schoonmaken en weer op orde brengen van de Kroon waaronder Michiel, Gemma, Anne, Sandra, Maaike, Roos, Alex, Nancy, Diana, Annet, Tristan, Gijs en Pieter. Hopelijk ben ik hiermee niemand vergeten maar zo ja, ook jij bedankt!
We zijn er nog niet helemaal want het kantoor en de bovenbar zijn nu aan de beurt om die op te ruimen en weer in te richten voor gebruik. Daarnaast zijn we i.v.m. de brandveiligheid nog niet helemaal ‘ready to go’ en zijn we nog steeds op zoek naar barvrijwilligers. Ik hoop dan ook dat we vlak voor de zomer weer helemaal open kunnen!
Daarnaast stel ik graag Sasha “Sas” de Niet kort aan jullie voor. Voor sommigen een oude bekende, voor sommigen nieuw. Sas gaat zich bezighouden met de barcoördinatie voor de uitgaansavonden en als we weer voldoende vrijwilligers hebben, ook voor verhuurdersfeesten van doordeweeks.
In een ver verleden was zij een aantal jaar barcoördinator. Nadat ze het bericht las over de situatie bij de Kroon ging het bij haar kriebelen en wilde ze weer graag meewerken om ervoor te zorgen dat we op de zaterdagavond weer open kunnen voor uitgaanspubliek van onze community (en daarbuiten). Sas is ook betrokken bij het pandbeheer en is inmiddels al regelmatig in de Kroon te vinden om mee te helpen opruimen en alles te (re)organiseren.
Door Debbie Helaha
Comments