Open brief over LHBTI-paragraaf in college-akkoord aan formateur

COC Leiden heeft op 17 april een open brief gestuurd aan alle formateurs in Holland Rijnland. Deze zijn op dit moment bezig met het vormen van Colleges van Burgemeester & Wethouders. COC Leiden heeft er in de verschillende gemeentes op aangedrongen dat er in de college-akkoorden ook een paragraaf wordt opgenomen over LHBTI-emancipatie in gemeentelijk beleid.

Leiden

Voor Leiden, heeft COC Leiden een andere brief gemaakt omdat in die stad er een regenboogstembusakkoord is getekend door alle partijen in de gemeenteraad. Bovendien krijgt Leiden regenbooggeld voor LHBTI-beleid. Daarnaast werkt COC Leiden goed samen met de gemeente. COC Leiden heeft in de brief naar Leiden deze punten dan ook naar voren gebracht en verwacht een goede voortzetting van de samenwerking.

COC Leiden benadrukt in de brief aan de Leidse formateur dat "de uitvoering van de punten in het Regenboogakkoord het beste worden bevorderd door in ieder geval in het akkoord op te nemen dat er voldoende budget is, een coördinerend en portefeuille-overstijgende LHBTI-wethouder is, naast een verantwoordelijk ambtenaar met voldoende uren," aldus Ivo van Spronsen, bestuurslid Politiek en Diversiteit.

Holland Rijnland

Naast Leiden is er in het werkgebied geen andere regenbooggemeente. COC Leiden hoopt dat met deze brief er meer aandacht komt voor LHBTI-beleid. Mogelijk dat een van deze gemeenten ook regenbooggemeente wordt in de komende tijd.

De brief is verstuurd naar alle gemeenten waar 21 maart gemeenteraadsverkiezingen werden gehouden: Alphen a/d Rijn, Hillegom, Kaag en Braassem, Katwijk, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Oegstgeest, Teylingen, Voorschoten en Zoeterwoude.

Noordwijk en Noordwijkerhout gaan samen en hebben op een ander moment verkiezingen.

Hieronder vindt u de twee brieven:

• 13221451_1782293148667262_2971897962094201852_n.jpg
    Vacature voor Jong & Out

Gezocht! Nieuwe Jong en out begeleiders voor de Jong&Out groep van COC Leiden

• rozeverkiezingsdebat2.jpg
    Roze Verkiezingsdebat: LHBTI-'s worden zichtbaarder in Zuid-Holland

LHBTI's worden zichtbaarder in Zuid-Holland

• facebookbanner_nieuw_Roze_debat.jpg
    Roze Verkiezingsdebat 1 maart 2019 Provinciale Staten Verkiezingen

De drie COC's in Zuid Holland organiseren (Haaglanden, Rotterdam Rijnmond en Leiden) organiseren op 1 maart a.s. een Roze Debat in het kader van de Provinciale Statenverkiezingen! Iedereen is welkom!

• Agenda

COC Leiden | Langegracht 65 | 071-5220640 | info@cocleiden.nl | Inloggen